torsdag 15 november 2012

Snart är det jul!

Fick verkligen julkänslor när jag loggade in på Em:s hemsida. Massor med fint julpynt, med vackra gardiner, lyktor osv! Vi har börjat få det riktigt fint här, känns verkligen som att det börjar bli ett hem. Men jag är ju en sådan person som hela tiden vill förbättra, ändra, möblera om.. Och just nu skull jag verkligen vilja ta och göra om vårat gästrum. Just nu är det så tråkigt, egentligen skulle det rummet kunna vara hur mysigt som helst, men tapeterna där inne gör inte det så speciellt mysigt. Så ny tapetsering får det bli efter nyår har jag bestämt, måste berätta det och Jens också. Just nu är det min mörkgråa soffa, mörkbruna bord, brun matta, och två mörkbruna hyllor. Mina svarta blommiga gardinr. Och min tv. Jag vill ändra rummet till det ljusare. För det första skall tapeterna vara de samma vita som är hallen (älskar dom tapeterna!), och därefter byta hyllorna till kanske vita? Ett par ljusstakar och ett par vackra tavlor så blir rummet nästan som nytt! Och möjligtvis flytta de vita gardinera i vardagsrummet till gästrummet..och köpa nya lite glansigare tjockare gardiner till vardagsrummet...En till sak som jag skall berätta åt Jens ;-) Nu ska jag fortsätta vidare med att surfa på Em, Mio och Ikeas sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar