söndag 18 september 2011

Vem var det nu igen?

Igår var jag och Jens till Interpool och spelade biljard. Bredvid oss var det två medelålders par som verkade vara på par date. Inget fel med det, men jag blev verkligen irriterad över att både medelåldersmännen försökte rätta till en av kvinnorna. Hon spelade tydligen för första gången biljard så hon gjorde väll inte så som man "borde göra" och herre jävlar vad hon fick höra om det. "Gööör inte sådääääär, äru dum eller?" "Se, se nu gör du sådär igen" och lite andra taskiga kommentarer. Till slut så började kvinnan snyfta och började gråta. Jag förstår henne, det är en annan sak att försöka hjälpa henne än i princip håna henne att hon skjuter fel osv.

Till slut vart jag väldigt irriterad på männen, jag tyckte de betedde sig så barnsligt, det är ingen idé att rätta till någon konstant när de alla druckit öl och var lite på lyran. Försök lära henne biljard när ni är nyktra istället, för då tar man kanske inte kritiken så hårt och då skulle männen inte släppa ur sig så taskiga kommentarer.

Iaf så var de en av männens tur att slå, och han sköt så pass hårt att en av bollarna flög ur bordet och rullade till mig. Jag tog upp bollen och frågade " ja vem var det nu igen som skulle lära sig att spela biljard?"

Kvinnorna tyckte det var lite småroligt, men de där två medelåldermännen tittade på mig argsint. De tyckte tydligen inte alls att min kommentar var rolig. Jag kände mig nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar