onsdag 20 februari 2013

Mycket har hänt

Jag tror verkligen 2013 blir ett lyckat och bra år. Jag har nämligen fått ett perfekt extrajobb och hittat en ny livsstil som passar mig. Jag kämpar på med skolan och fick ett B i förra kursen. Jag har haft bloggtorka länge, framförallt har det berott på att jag inte haft något att skriva om. Men jag har börjat få mer intresse för matlagning och bakning! Mest i LCHF-anda. Jag ser mig inte som en LCHF:are, ärligt talat har jag lite svårt att tro att man ska äta mycket smör, grädde osv. och att det ska vara bra för kroppen? Men jag gillar deras tanke om att äta mycket bra fetter, dvs avokado, lax, makrill, men också andra livsmedel så som nötter, bär, kvarg, keso, ägg, kött, kyckling, grönsaker och inget mjöl som pasta och bröd. Jag har inte ätit pasta, potatis, ris eller bröd på länge och jag märker skillnader i kroppen redan nu. Framförallt är min mage lugn (inget magknip)! Så jag har läst mycket lchf/Gi bloggar och fått en massa inspiration för att baka eget bröd, egna bullar, lördagsgodis m.m. utan en massa onödiga kolhydrater. Så nu undrar jag om någon är intresserad av exempelvis det jag bakar? Recept osv? Om int annat så kan jag fortsätta lägga upp bilder på Instagram så kan ni väll fråga om det är nått ni undrar. sarimark heter jag på Instagram om ni vill följa mig där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar